Jumaat, 7 Januari 2011

Semester 4, Sesi Disember- April 2011

Tanpa disedari , pantas je masa berlalu....Dah masuk tahun baru pun iaitu 2011....Masuk tahun baru, umur pun meningkat....tapi x genap 21 tahun lagi.....bulan 3 baru genap 21 tahun.....Sedar tak sedar, aku dah berada di UITM Arau, Perlis dah satu tahun setengah....Kalau diikutkan, rasa semalam je baru Part1...hahahaha....Sebab tu la, masa perlu dihargai...Jangan buang masa...Manfaatkan masa sebetul-betulnya.....Itu peringatan buat diri aku sendiri dan sahabat-sahabat lain.....X salah saling mengingatkan....kerana manusia akan sering lupa...Sekarang dah masuk semester 4....Dah habis seminggu pun kuliah untuk semester 4 ni....Cepat je masa....tolak satu minggu ni....ada 13 minggu lagi kot nak final....sekejap je tu kan...So, jangan leka dan main-main ya wahai cik Nani...Semester ni, jumlah subjek yang aku ambil adalah enam...Jumlah jam kredit adalah 21....Antara subjek-subjeknya adalah:
MAT263- LINEAR ALGEBRA
MAT283- CALCULUS III
MGT160- FUNDAMENTALS OF MANAGEMENT
QMT200- PROBABILITY AND STATISTICS
QMT335- INTRODUCTION TO BUSINESS FORECASTING
MAT123- BASIC GEOMETRY

First week kuliah, ok la.....suka la....boleh exercise balik....p kelas jalan kaki....kalau cuti....lamaknya duk berkurung dalam umah je la.....Dalam banyak-banyak subjek tu, MGT160, MAT283 dan QMT335 tu aku gerun sikit......MGT160 tu perlu banyak baca dan hafal....aku ni bab nak hafal ni susah sikit....malas kot.....tapi kalu hafal no telefon orang cepat pulak....hehehehe....MAT283 pulak....aku x tahu la....cuma senior aku cakap, subjek ni susah sikit nak boleh skor A.....QMT335 pulak.....first masuk kelas, aku x faham pape....subjek apapun aku tak tau....x ke pelik tu....tapi subjek ni ada projek....mana la nak dapatkan data untuk projek ni.....data tentang apa pun, x decide lagi.....emmm....tapi x pe la....jika kita mahukan sesuatu tu, kena la usaha.....So, USAHA la cik Nani oiiiiiii.......USAHA+DOA+TAWAKKAL.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan