Jumaat, 28 Januari 2011

Berakhirlah Satu Hubungan Itu

Tanggal 23 Januari 2011.....Berakhirlah sudah satu hubungan....Mahligai yang diimpikan telah hancur berkecai....Harapan tinggal harapan...Kenangan tinggal kenangan....Agak sukar untuk menerima kenyataan ini....Seharian air mata mengalir....Bukan ini yang aku pinta.....Bukan ini yang aku inginkan....Amat pedih, perit dan menyakitkan....Tapi apakan daya....aku harus menerima dengan redha....Even pasangan yang dah kahwin boleh bercerai....inikan baru merancang untuk bertunang....Segalanya musnah dengan sekelip mata...Aku tidak menyalahkan si dia....Jika ini keputusan yang dia buat....aku terpaksa menerima dengan hati yang terbuka....Aku tidak boleh memaksanya untuk menerima aku....Seharian menangisi bersendirian di dalam bilik, sehingga mata pun bengkak....Inilah dugaan daripada Allah S.W.T....Aku tidak menceritakan pada siapapun apa yang aku alami.....Tapi adik aku dapat meneka semua ni....gara-gara aku deactivate kan facebook lama aku....Adik aku, fitriah memberi ingatan dan semangat kembali padaku....Tapi aku tak pasti adakah papa dan mak tahu mengenai ini....Dalam kesedihan dan kekecewaan yang aku alami....masih ada individu-individu yang bersama-samaku memberi sokongan dan semangat untuk aku bangkit kembali.....Terutamanya encik nobita, abah zawawi, abang hairuni, sahabat-sahabat sekuliah dan yang lain-lain......Aku mesti BANGKIT KEMBALI......LA TAHZAN HANANI....InshaAllah.....Tutup cerita tentang hubungan itu....Buka lembaran hidup baru yang akan lebih bermakna...InshaAllah...

Tentang kuliah aku pulak.......heeeeee....lucu pun ada......Jadual kuliah ok la....tp untuk hari isnin,selasa dan rabu....aku tidak boleh nak makan tengahari.....gara-gara ramai sangat student beratur panjang kat dining.....alas dengan roti dan biskut dulu....balik kelas petang tu baru makan nasi.....Dalam 5 hari kuliah, hari rabu je ada kelas malam....untuk subjek MAT283.....

Subjek MGT160, lecturer ok...cara mengajar boleh buat student tidak mengantuk...tapi kurang faham sikit kerana apa yang di lecture kan...ada sesetengah tiada dalam buku....Subjek MAT263 pulak, lecturer ok....tapi yang peliknya setiap kali masuk kelas untuk subjek ni mesti akan mengantuk.....entah la tak tau mengapa....mungkin cara lecturer menyampaikan boleh buat student mengantuk.....tak tahannya asyik menguap je.....Subjek-subjek lain overall ok....lecturer pun ok.....Tapi kan....nak nasihat kan sahabat-sahabat sekuliah....kalau boleh jangan la ponteng kelas MAT283....sebab sekali miss kelas...susah nak faham....Subjek ni agak mencabar sikit.....

Lagi 2 hari, aku akan balik kelantan....mak oiii...seronoknya nak balik kelantan....hehehehe....Rindu kat kelantan....Tunggulah kepulangan hahahanani wahai keluargaku di kelantan.....Jam dah menunjukkan pukul 12.17 pagi.....Mata pun dah mengantuk.....setakat ni jelah dahulu coretan hidupku....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan