Ahad, 17 Oktober 2010

Rintihan Hatiku

Aku melihat langit namun hanya kegelapan malam yang ku perolehi,
Lantas air mata menjadi saksi sang mawar rebah kerana cinta insani.

Aku ingin menjadi mawar berduri buatmu,
Ingin juga menjadi hiasan terindah yang ditutupi rapi tanpa cela,
Namun berjuta kekhilafan menerjah minda lalu sang mawar keresahan,
Mencari sinar agar dirinya tidak terus terkulai.

Aku ingin menjadi Ainul Mardiah Mu,
Laksana bidadari syurga yang bahagia,
Dalam sebuah ikatan yang halal,
Namun ujian dan dugaan datang menimpa,
Hingga sang mawar kebuntuan.

Ya Allah,
Aku ingin menjadi sang mawar yang kembali mewangi,
Aku ingin menjadi sang mawar yang dilindungi duri,
Aku mengharapkan hari esok penuh dengan cahaya,
Agar jiwa yang yang resah kembali terubat,
Hati yang lalai kembali terisi,
Moga cahaya mampu merubah sang mawar kembali berseri.

Insyaallah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan