Selasa, 12 Oktober 2010

Pasrah Dan Redha

Setelah semua yang dah lepas berlaku….Aku nekad….Aku tidak akan berpaling semula…..Cukuplah kenangan pahit itu….Semua tidak mengetahuinya kecuali aku dan Allah S.W.T…..Aku nak melupakan segala-galanya…..Hidup sepatutnya bersandarkan pada Allah S.W.T…..Dunia hanya sementara…..Hanya takdir yang akan menentukan segala-galanya…..Tunggu dan lihat….Jangan hanya baik di pandangan manusia tetapi di pandangan Allah????...Tidak dinafikan manusia memang tidak akan terlepas dari melakukan dosa sama ada dosa besar@dosa kecil…Tetapi apabila menyedarinya, hendaklah bertaubat dan berazam tidak akan mengulanginya…Inikan sebaliknya….Aku redha…Walaupun semua ni berlaku saat final examination hampir menjelang tiba… Setiap yang berlaku, pasti ada hikmahnya….Sekarang aku hanya nak tumpukan perhatian pada final examination…pada pelajaranku dan tanggungjawab ku sebagai seorang anak serta hamba Allah di muka bumi ini…ALLAHUAKBAR….
Di sebalik kesedihan yang menimpa diri ini….Masih ada kegembiraan yang menyelubungi diri ini…..Terima kasih abg Fahmi….Ustaz Irwan…Kak Ida…Ustaz Khalid….Alhamdulillah, aku bersyukur padaMu ya Allah…Minggu ni adalah last kuliah….aku akan melalui study week dan final examination untuk semester ni….
“Ya Allah, berikanlah ketenangan hati dan tetapkanlah imanku….Permudahkanlah pembelajaranku, berkatilah ilmu ku dan semoga aku cemerlang dalam setiap peperiksaan”..Amin ya Rabbal ‘Alamin…

Tiada ulasan:

Catat Ulasan